onsdag 11. mai 2011

En hjelpende hånd (..eller to)

I disse dager surfer jeg sider opp og sider ned etter noen hjelpende hender. Vi skal innvitere noen til å bli et ekstra familiemedlem i vår voksende familie, og da gjelder det å velge med omhu. Dette er tross alt en person vi skal dele våre hverdager med og vårt hus, og da er kjemi Alfa Omega. Som dere kanskje skjønner skal vi ha Au-pair :) Dette er kjempe spennende og vi håper hun kan være på plass fra ca. oktober.



I tillegg til å få hjelp med å holde styr på en ny hverdag med 3 jenter i alderene 7, 2 og 0 år, får jeg jo også litt hjelp til å holde huset samlet og kaoset under kontroll :) Men kanskje en av hovedgrunnene er det økonomiske: med 3 barn i barnehage og på SFO må vi måndlig ut med ca. 7000 kr kontra å ha en au-pair i huset hvor man kan motta kontantstøtte. Hvor er ulempen?? Hvis det er en ulempe kan jeg bare ikke se den. De ansatte i barnehagen kommer iallefall ikke hjem til meg og hjelper meg med klesvasken :P


Jeg skal prøve å holde dere oppdaterte i denne prosessen her på bloggen, kanskje noen som vurderer det samme som kan få noen tips og råd.


Liten update på magen: Nå er jeg allerede 30+5 og vil antageligvis være mer hjemme resten av graviditeten. Det er ikke så lett å sitte fremst i et lokale å ta i mot kunder med sterke kynnere, bekkenløsning og ryggplager.. Men ellers er formen kjempe fin og vi gleder oss mer og mer for hver dag vi nærmer oss familieøkelsen! Til og med Lillesøster i huset her virker som om hun skjønner at hun skal bli Mellom-Storesøster. Her om dagen kysset hun meg på magen og sa "baby?" *smelt*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar